NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA:

Poniżej znajdują się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania posegregowane na tematyczne zakładki.

JAK KUPOWAĆ?

1. JAK KUPOWAĆ PODUCHOPUZZLE I CZYM RÓŻNIĄ SIĘ OD PODUSZEK PUZZLI?

Poduszki puzzle (minky poduszki) to miękkie, służące do przytulania i odpoczynku poduszki w kształcie puzzli. 

Poduchopuzzle też mają kształt puzzla ale są większe, wypełnione atestowana pianką tapicerską obszytą zdejmowanym pokrowcem. Z poduchopuzzli można budować ponieważ dają się łączyć. Będą idealną matą dla niemowląt i domowym placem zabaw dla dzieci.

Poduchopuzzle można kupować pojedynczo wybierając wzór/kolor i rodzaj tkaniny, którą są obszyte (tkanina wodoodporna, welur tapicerski albo pikowany velvet).

Można też zdecydować się na zakup gotowego zestawu poduchopuzzli, które są w nim dopasowane pod kątem materiału pokrowca oraz koloru lub wzoru. Gotowe zestawy zawierają min. 4 poduchopuzzle.

Informacja o tym, czy poduszki i poduchopuzzle są dostępne od ręki czy jest wymagane złożenie zamówienia znajduje się w opisie przy każdym produkcie.

2. CZY JEDYNĄ OPCJĄ ZAKUPU JEST ZAMÓWIENIE?

Nie, zdecydowaną większość naszych produktów kupisz bez czekania.

Poduszki, poduchopuzzle, pufy, etui szyjemy ręcznie w kameralnej, rodzinnej szwalni w Warszawie. Zawsze mamy w magazynie pewnien ich zapas dostępny od ręki. Jesli jednak akurat dany model się sprzeda, to nadal można go kupić składając i opłacając zamówienie. Zastrzegamy sobie w takich sytuacjach do 10 dni roboczych na realizację ale z naszych dotychczasowych doświadczeń wynika, że zamawiane produkty wysyłamy szybciej tj. w ciągu 2-5 dni.

Są dwie grupy produktów, które są dostępne wyłącznie w opcji na zamówienie. Są to: panele ścienne (od 2 do 4 tygodni) oraz drewniane mebelki Montessori (do 10 dni roboczych).

Informacja o tym, czy wybrany produkt wymaga zamówienia czy jest dostępny od zaraz zawsze znajdziesz w jego opisie.

3. JAK DŁUGO BĘDĘ CZEKAĆ NA SWOJE ZAMÓWIENIE?

Artykuły dostępne w magazynie wysyłamy max. w 24 godziny od momentu zaksięgowania wpłaty.

Na realizację zamówień wymagających przygotowania produktu standardowo zastrzegamy sobie 10 dni roboczych chociaż zazwyczaj wysyłamy je szybciej (w 2-5 dni). Na realizację zamówień dotyczących paneli ściennych potrzebujemy więcej czasu, od 2 do 4 tygodni.

W wyjątkowych sytuacjach, kiedy np. chwilowo zabrakło nam półproduktów i czekamy na dostawę ten czas może się wydłużyć o kolejne 10 dni roboczych – zawsze uprzedzamy o takiej ewentualności.

Jeśli zamówienie ma do Ciebie dotrzeć kurierem – dolicz 1-2 dni potrzebne na taką usługę.

4. CHCĘ KUPIĆ KILKA PODUCHOPUZZLI ALE NIE WIEM CZY MAM WYSTARCZAJĄCO DUŻO MIEJSCA W DOMU. GDZIE TO SPRAWDZĘ?

Każdy pojedynczy poduchopuzzel jest wycięty z kwadratu o bokach 50 x 50 cm. Powierzchnię maty ułożonej z dowolnej liczby poduch znajdziesz w opisie produktu w zakładce Dodatkowe informacje.

Dokładna instrukcja zakupu zestawu poduchopuzzli poniżej:

 – czerwona strzałka pokazuje, że najpierw należy wybrać ilość poduchopuzzli

  • po tym, jak wybierzesz ilość poduch w swoim zestawie zobaczysz jego cenę, szczegółowy opis jak będzie wyglądała kompozycja a jeszcze niżej, w Dodatkowych informacjach policzoną powierzchnię jaką zajmie mata ułożona z wybranej ilości poduchopuzzli.

5. CZY MUSZĘ SIĘ REJESTROWAĆ, ŻEBY KUPIĆ?

Rejestracja jest dobrowolna i nie stanowi warunku dokonania zamówienia/zakupu w naszym sklepie.

Dzięki rejestracji będziesz na bieżąco z naszą ofertą, będziesz mógł śledzić swoje zamówienie i korzystać z bonusów, które trafią do Ciebie za pomocą newslettera.

6. CHCĘ KUPIĆ PRODUKT W KOLORZE/WZORZE, KTÓREGO NIE WIDZĘ W WASZEJ OFERCIE. CO MOGĘ ZROBIĆ?

W sklepie dostępne warianty kolorystyczne są wybrane na podstawie dotychczasowych preferencji naszych Klientów, o które najczęściej nas proszono.

Równolegle istnieje oczywiście możliwość zrealizowania zamówienia indywidualnego w innym niż standardowo dostępne wzory/kolory. Przy niektórych produktach są podlinkowane w tym celu wzorniki i wtedy wystarczy podać symbol koloru/wzoru w Uwagach do swojego zamówienia. 

Jeśli takie rozwiązanie nie będzie mimo wszystko wystarczające lub potrzebne będą bardziej szczegółowe informacje skontaktuj się z nami.

Pamiętaj, że produkty realizowane na indywidualne zamówienie nie podlegają wymianie / zwrotom.

7. JAK ZAMÓWIĆ PANELE ŚCIENNE?

Najpierw zdecyduj:

  • czy chcesz aby układanka z Twoich puzzli ściennych tworzyła zamknięty prostokąt w konkretnych wymiarach np. 90 x 200 cm (w takim układzie, każdy pojedynczy puzzel ma inny kształt a wszystkie razem złożą się w prostokąt)
  • czy wolisz kompozycję otwartą, gdzie każdy element będzie identyczny i możesz je na ścianie “porozrzucać” albo złączyć w prostokąt, który nie będzie miał elementów zamykających (czyli z wypustkami i wcięciami na krawędziach prostokąta). Taki układ w przyszłości będzie można dowolnie rozbudować jeśli przyjdzie Ci na to ochota.

Panele w kształcie zamkniętego prostokąta na konkretny wymiar ściany zamów tutaj 

a panele do otwartej kompozycji na sztuki – tutaj.

W drugiej kolejności wybierz kolor z próbnika, który znajdziesz w opisie paneli albo kliknij tu.

8. CZY MOŻNA KUPIĆ PANELE W INNYM ROZMIARZE ALBO KOLORZE, KTÓREGO NIE MA NA PRÓBNIKU?

Oczywiście! Skontaktuj się z nami, omówimy szczegóły i przyjmiemy Twoje zamówienie. Ofertę kolorów stale poszerzamy. Wkrótce udostępnimy również paletę barw z mieszalnika.

9. CZY ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ ZAMÓWIENIA PANELI ŚCIENNYCH W INNYM KSZTAŁCIE NIŻ PUZZEL?

Generalnie “robimy w puzzlach” ale Wy jesteście dla nas najważniejsi. Oczywiście, że można. Skontaktuj się z nami, żeby ustalić szczegóły.

10. CZY MONTAŻ PANELI  ŚCIENNYCH JEST SKOMPLIKOWANY?

Montaż jest bardzo prosty, nie wymaga specjalnych umiejętności i z pewnością poradzisz sobie z nim samodzielnie.

Przygotuj klej montażowy (kupisz go w każdym sklepie budowlanym), ołówek i nożyczki oraz poziomicę. Jeśli jest konieczność przycięcia paneli (np. na  ścianie jest gniazdko) – przygotuj również nożyk do tapet. Dokładna instrukcja jest umieszczona tutaj.

DOSTAWA
1. JAKIE SĄ DOSTĘPNE FORMY DOSTAWY?

W Sklepie są dostępne następujące formy dostawy zakupionych artykułów:

  • przesyłka kurierska
  • przesyłka kurierska pobraniowa
  • paczkomaty InPost

Koszty poszczególnych form dostawy zależą od gabarytów przesyłki i zostały szczegółowo opisane w zakładce Koszty i terminy dostaw.

Zamówienia o wartości powyżej 600 zł na terenie Polski są dostarczane na koszt Sklepu.

2. CZY MOGĘ PODAĆ INNY ADRES DOSTAWY?

Tak. Po tym, jak zaakceptujesz zawartość swojego koszyka i wypełnisz krótki formularz z danymi niezbędnymi do jego realizacji – w sąsiedniej kolumnie zaznacz kwadracik, który dotyczy dodatkowego adresu, pod który mamy dostarczyć Twoje zakupy.

3. JAK DŁUGO BĘDĘ CZEKAĆ NA SWOJE ZAMÓWIENIE?

Artykuły dostępne w magazynie wysyłamy max. w 24 godziny od momentu zaksięgowania wpłaty.

Na realizację zamówień wymagających przygotowania produktu standardowo zastrzegamy sobie 10 dni roboczych chociaż zazwyczaj wysyłamy je szybciej (w 2-5 dni). Na realizację zamówień dotyczących paneli ściennych potrzebujemy więcej czasu, od 2 do 4 tygodni.

W wyjątkowych sytuacjach, kiedy np. chwilowo zabrakło nam półproduktów i czekamy na dostawę ten czas może się wydłużyć o kolejne 10 dni roboczych – zawsze uprzedzamy o takiej ewentualności.

Jeśli zamówienie ma do Ciebie dotrzeć kurierem – dolicz 1-2 dni potrzebne na taką usługę.

Na dostarczenie przesyłek zagranicznych w ramach UE  firmy kurierskie (GLS, TNT) dają sobie czas od 2 do 8 dni.

4. MOJA PRZESYŁKA NIE DOTARŁA. CO MOGĘ ZROBIĆ?

Najpierw sprawdź, czy podany czas dostawy został przekroczony. 

Jeśli tak – skontaktuj się z nami bezpośrednio. Dysponując numerem przesyłki złożymy reklamację do firmy kurierskiej, która obsługiwała Twoją przesyłkę.

5. CZY JEST MOŻLIWA WYSYŁKA ZAMÓWIENIA ZA GRANICĘ?

Tak. Stopniowo dodajemy kolejne kraje. Jeśli nie znalazłaś/-eś na liście swojego kierunku, skontaktuj się z nami. Oszacujemy koszt wysyłki pod wskazany adres..

6. KURIER NIE ZASTAŁ MNIE W DOMU. JAK MOGĘ ODEBRAĆ PRZESYŁKĘ?

Jeżeli kurier nie zastał Odbiorcy z reguły po dwukrotnej próbie doręczenia (w przypadku usług Poczta Kurier48 po jednej próbie), przesyłka będzie czekała na Odbiorcę w jednej z placówek firmy kurierskiej, ale oczywiście nie będzie tam przechowywana w nieskończoność. Okres przetrzymywania paczki  i czas na odbiór przesyłki jest zależny od poszczególnych przewoźników. Po tym czasie przesyłki wracają do Nadawcy.

Obecnie wielu przewoźników daje również możliwość wcześniejszego zdalnego przekierowania przesyłki.

  • W przypadku Kuriera DPD są to punkty pickup, których aktualna lista znajduje się pod tym linkiem: https://www.dpdpickup.pl/Znajdz-Punkt-DPD-Pickup
  • Kurier InPost w przypadku braku możliwości doręczenia przekaże twoją przesyłkę do najbliższego Punktu Obsługi Paczek InPost https://inpost.pl/znajdz-paczkomat
  • Firma DHL przekazuje nieodebrane przesyłki do Punktu Odbioru Paczek https://parcelshop.dhl.pl/mapa?type=lm
  • Pocztex w przypadku nieodebrania przesyłki zostawia powiadomienie w postaci awizo, przesyłka trafia do oddziału, skąd można ją odebrać w terminie do siedmiu dni https://www.pocztex.pl/faq/
  • GLS – przesyłka trafi do najbliższego punktu Szybkiej Paczki, z którego będzie można ją odebrać przez kolejnych sześć dni roboczych (nie dotyczy paczek z wykupionymi usługami dodatkowymi). W przypadku, gdy w pobliżu nie ma takiego punktu lub gdy paczka zaadresowana jest do firmy, wróci ona do filii GLS – https://gls-group.com/PL/pl/faq
  • TNT – jeśli  przesyłka nie została odebrana, firma prosi o kontakt z Działem Obsługi Klienta tel. 801 31 00 00.
  • Paczkomaty InPost – w trakcie pandemii czas oczekiwania przesyłki w automacie paczkowym został wydłużony z 24 do 48 godzin, Nieodebrana paczka Inpost, po przekroczeniu tego czasu, zostaje odesłana do odpowiedniego oddziału, skąd wyruszy w drogę powrotną do nadawcy. Jednak zanim to nastąpi, przesyłki zwrotne są przechowywane w oddziale jeszcze przez 3 dni. W tym czasie istnieje jeszcze możliwość odbioru paczki, jednak już nie w paczkomacie, a bezpośrednio w oddziale. Po tym terminie – jeśli przesyłka nie zostanie odebrana, trafia do oddziału usytuowanego najbliżej paczkomatu, w którym została nadana. Istnieje możliwość przedłużenia czasu odbioru przesyłki z paczkomatu. Aby to zrobić, wystarczy wysłać wiadomość SMS (jest to usługa płatna). Aby było to możliwe, należy wysłać ją przed upływem pierwotnego terminu, jednak nie wcześniej niż po 36 godzinach od daty umieszczenia przesyłki w paczkomacie. Przedłużenie terminu odbioru wydłuża go o kolejne 48 godzin.
PŁATNOŚCI
  1. JAKIE SĄ FORMY PŁATNOŚCI ZA ZAMÓWIENIE?

Masz następujące możliwości:

  • możesz skorzystać z płatności on-line za pośrednictwem systemu Przelewy24. W ramach tej usługi możesz zapłacić przelewem on-line ze swojego banku, kartą płatniczą (Visa Classic, Visa Electron, MasterCard), użyć BLIKa , GPay albo skorzystać z PayPal.
  • możesz wybrać tradycyjną metodę i przelać nam opłatę za swoje zamówienie na poniższe konto:

    Bank ING: 16 1050 1025 1000 0092 6077 3131

    Właścicielem rachunku jest:

    Nice Time  Katarzyna Warwocka

    Ul. Krypska 30A/6

    04-082 Warszawa

  • istnieje możliwość zakupu za pobraniem
PO ZAKUPIE
  1. CZY POKROWCE PODUCHOPUZZLI I PUF MOŻNA ZDJĄĆ?

Tak, każdy pokrowiec można zdjąć i wyprać. W poduchopuzzlach na spodniej stronie jest w tym celu wszyty pod materiałową listwą dyskretny zamek. W pufach również jest umieszczczony wygodny zamek.

W ofercie poduchopuzzli mamy również pokrowce woodooporne – mogą być lepszą alternatywą przy młodszych dzieciach. Ta wersja również jest możliwa do zdjęcia i wyprania.

2. MAM JUŻ GOTOWY ZESTAW PODUCHOPUZZLI ALE CHCĘ DOKUPIĆ JESZCZE 2 PODUCHY. CZY JEST TAKA MOŻLIWOŚĆ?

Oczywiście. Nasze poduchopuzzle możesz kupować zarówno jako gotowe zestawy (od 4 szt. ) jak i pojedynczo.

3. CHCĘ ZMIENIĆ WZÓR/KOLOR MOICH PODUCHOPUZZLI. CZY MOGĘ DOKUPIĆ SAME POKROWCE?

Tak. Jeśli jesteś naszym Klientem i kupiłaś/-eś już wcześniej poduchopuzzle, nie ma potrzeby aby kupować nowe obszycia razem z piankami. Przy każdym produkcie masz możliwość wybrania czy chcesz zamówić komplet (pianka + pokrowiec) czy tańszą opcję czyli sam pokrowiec.

4. W JAKI SPOSÓB WYPRAĆ POKROWCE PODUCHOPUZZLI / PUF?

Zdejmij pokrowiec. Możesz wyprać go ręcznie albo w pralce. Zalecamy aby pokrowce prać zawsze zapięte, w temp. 30 stopni (lub korzystając z programu do prania rzeczy delikatnych). Nie wiruj, nie susz w suszarce bębnowej i nie używaj wybielaczy.  Po wysuszeniu możesz ostrożnie wyprasować żelazkiem ustawionym na delikatne tkaniny. Zachęcamy aby zrobić to przez szmatkę nadającą się do tego celu.

5. JAK Z POWROTEM ZAŁOŻYĆ POKROWIEC NA PODUCHOPUZZLE?

Zakładanie (szczególnie po raz pierwszy) może przysporzyć Ci trochę kłopotu ale nie zrażaj się. Wynika to z faktu, że przylegają one dość ściśle do pianki. To konieczne, bo zbyt luźne obszycie układałoby się na puzzlu bardzo nieestetycznie. Uwierz nam, mamy to już przetestowane.

Proponujemy zacząć od rogu, po którego obu stronach są wycięcia w piance – spójrz na zdjęcie poniżej, na którym zaznaczone jest to miejsce.

Ściśnij go jak najmocniej (nie obawiaj się, pianka powróci do swojego pierwotnego kształtu) a następnie naciągnij materiał na cały róg dokładnie wypełniając zakamarki i układając tkaninę na piance tak, jak ma to docelowo wyglądać (potem w miarę przesuwania się, będzie ci trudno dokonać ewentualnych poprawek).

Poruszaj się zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara “upychając” kolejne fragmenty pianki. Jeśli poczujesz, że zaczyna Ci brakować materiału, dobrze jest “wcisnąć” w niego najbliższą, okrągłą wypustkę puzzla (“główkę”) wtedy automatycznie pojawi się przestrzeń do dalszego wypełniania pokrowca.

Zanim zasuniesz suwak – ponaciągaj jeszcze materiał na poduchopuzzlu i wyrównaj ewentualne załamania.

6. JAK DBAĆ O PANELE MONTOWANE NA ŚCIANIE? CZY NIE BĘDĄ SIĘ KURZYĆ I NIE STRACĄ KOLORU?

Nasze panele ścienne są pokryte antystatyczną powłoką, która istotnie ogranicza gromadzenie się kurzu. Żeby je odświeżyć można je odkurzyć końcówką do mebli tapicerowanych a w przypadku większych zabrudzeń przemyć wilgotną gąbką.

Panele użytkowane w pomieszczeniach, nie wystawione na bezpośrednie działanie promieni słonecznych nie utleniają się i nie tracą koloru.

7. KUPILŚMY PUFA BEAN BAGa ALE JEST ZA TWARDY.

Nasze bean bagi uzupełniamy uniwersalną ilością granulatu, która w zdecydowanej większości okazuje się być dobrze dobrana. Może się jednak okazać, że dla twojego dziecka będzie go zbyt dużo, przez co puf może się wydawać dla niego za twardy. 

W takiej sytuacji wystarczy po prostu odjąć nieco granulatu, dopasowując jego ilość tak, aby puf był dla dziecka komfortowy: nie zapadał się nadmiernie i jednocześnie nie był zbyt wypchany.

Jak odjąć granulat?

W tym celu rozsuń zamek pufa i wyjmij z niego wewnętrzny pokrowiec wypełniony granulatem. On również jest zapinany na suwak ale włożony jest odwrotnie w stosunku do zewnętrznego pokrowca tak, aby uniemożliwić dzieciom dostęp do wypełnienia. Rozsuń zamek i bardzo delikatnie ujmij wypełnienie. Zrób to przy pomocy drugiej osoby – kuleczki granulatu lubią fruwać i przyczepiać się bardzo szybko do wszelkich powierzchni. Na koniec zasuń suwak, włóż wewnętrzny worek do welurowego pokrowca i zapnij go.

Odsypany granulat przyda się na moment, w którym dziecko będzie cięższe albo granulat częściowo straci swoją sprężystość (co jest zjawiskiem naturalnym i nie świadczy o wadzie produktu).

8. KUPILIŚMY PUFA BEAN BAGa ALE PO PEWNYM CZASIE “OKLAPŁ” 

Granulat styropianowy, którym wypełniamy nasze pufy z czasem traci swoją sprężystość, co jest zjawiskiem naturalnym i nie świadczy o wadzie produktu. To, na jak długo wystarczy jego pierwotna ilość zależy od wielu czynników: intensywności korzystania z pufa, wagi użytkownika itd. 

Kiedy poczujesz, że zrobiło się go za mało, należy uzupełnić niedobór dosypując nowe kuleczki. Możesz je również kupić w naszym sklepie tutaj. Nasz granulat posiada atest PZH i ma postać idealnie okrągłych kuleczek.

Jeśli problemem będzie dla ciebie oszacowanie ile takiego granulatu dokupić, to informacja o tym, że w nowym pufie jest go ok.  100-120 l powinna być pomocna. 

Nie usuwaj starego granulatu z pufa a jedynie dosyp do niego odpowiednią ilość nowych kuleczek.

Nie rekomendujemy dosypywania szeroko dostępnego na rynku tzw. regranulatu styropianowego.  To nie jest pełnowartościowy produkt i nie będzie dobrze spełniał zadania jako wypełniacz. 

Dokładną instrukcję jak dosypać / odsypać granulat znajdziesz w odpowiedzi na poprzednie pytanie oznaczone numerem 7.